006 Vysoké Tatry 2010

V březnu 2010 měla neteř Míša 30. narozeniny, a tak to všechno začalo...
Dostala krabici s 30 Tatrankami, mapu a průvodce Vysokými Tatrami a pobyt v penzionu Mon Ami v Novém Smokovci.
To jsem ještě netušila, že se naplní rčení "Kdo jinému jámu kopá..."
Jela jsem s ní a při chození po Tatrách jsem málem vypustila duši :-) Co bych ale pro ty svoje parchanty neudělala, že?
A tak jsme v noci ze 2. na 3.srpna vyrazily vlakem do Popradu!
3.8.2010 - ráno příjezd do Popradu, přesun vlakem do Smokovce, ubytování, vydatná snídaně a 1. túra. Byla plánovaná jen lehká turistika a pohodový výšlap na Sliezsky dom... Bylo krásně, azzuro... U Sliezskeho domu jsme se rozhodly, že popojdeme ještě kousek (cca hodinu) k Batizovskému plesu a potom sejdeme do Vyšných Hágů na vlak. To byl nápad! Cesta Batizovskou dolinou byla děs, běs a hnus fialový dohromady :-) V životě už nechci tu cestu absolvovat! Takže až jednou budu mít Alzheimera nebo sklerozu jak vidle, tak prosím všechny, kdo čtou tyto řádky, aby to vzali na vědomí a nevodili mě tam :-)
4.8.2010 - v noci pršelo a ráno bylo pošmourno, mlha a nevlídno. Po snídani jsme si ještě hodinku schruply a v poledne vyrazily na procházku ze Štrbského Plesa k vodopádu Skok
5.8.2010 - trasa Popradské pleso - chata Pod Rysmi (2.250 m.n.m.), převýšení cca 1000 m! Cesta nahoru náročná, ale hezká. Kousek pod vrcholem cesta jištěná řetězy... Nahoru to šlo ale cestou dolů na mě přišla krize. Zůstala jsem viset na řetězech a "smály" se mně nohy :-) Já jsem se ovšem nesmála a visela tam jak připoutaný Prometheus. Naštěstí po horách chodí gentlemani a troje silné mužské paže mně pomohly na pevnou zem. Gentlemani pomohli a dáma se ze stresu poblila :-) Párky za 2 eura zůstaly na úbočí Rysů :-) Ještě, že jsem si nahoře nedala biftek za 11 euro!
6.8.2010 - trasa Tatranské Matliare - Brnčálova chata pri Zelenom plese - Biele pleso - dolina Kežmarskej bielej vody - Tatranské Matliare.
Původně jsme chtěly jít od Brnčálovej chaty na Veľkou Svišťovku, ale přihnaly se mraky a na Svišťovce svištěly hromy, blesky... Operativně jsme se daly na ústup :-)
7.8.2010 - poslední den pobytu. Ráno nás probudilo sluníčko a modré nebe! Pan domácí nám nechal pokoj k užívání až do večera, tak jsme se rychle nasnídaly a šup na poslední túru. Smokovec - Hrebienok - Téryho chata (2.015 m.n.m.) a zpět. Protože jsme vyrazily brzy ráno (8:00 hod.), šly jsme skoro celou trasu samy. Den byl jak malovaný a viditelnost 200% :-) Z vrcholku bylo vidět tak daleko, že ani nevím kam až jsme viděly :-)
Večer jsme se sbalily, přesunuly do Popradu a v 19:24 hod. jsme naskočily do rychlíku do Prahy.
8.8.2010 - ve 3:37 hod. ráno příjezd do Prahy

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka